Sajak ke Pantun nasihat?? ahaha


Assalamualaikum semua ^^ apa khabar yer??hehehe...harini cuma nak kongsikan something yg aq tak taw apa benda yg aq sendiri merapu...aq cuma nak cakap yg..

bila siang menjelma,
harapan ku tinggi bak gunung,
bila malam tiba,
seolah-olah diriku jatuh ke bumi,
bila tiba hari baru,
aku ulangi benda yang sama,
bila tiba malam baru,
perasaan yang sama akan hadir,
semakin lama,semakin teruk
semakin lama,semakin rasa lemah
tak tahu nak mengadu kepada siapa
Ya Allah tabahkanlah hati hamba mu ini ,aku merayu supaya engkau tenangkan lah hati aku ..Ameen :)

semua kat atas ayat sendiri..entah apa yg aku merapu...tapi itu je yg mampu aq gmbar tentang perasaan diri sendir....hihihi....kita semua mesti tabah untuk tempuh semua dugaan kan :) Allah bagi ujian tu sebab dia tahu hamba dia mampu untuk tempuhi...itu je yg aq pegang selama ni...tapi masalah ni tak adalah besar sngt...semuanya pasal keyakinan diri dan semnagt juang utk hidup hahaha...kalau dh kurang keyakinan tu mesti rasa dh tak mau hidup kan....tapi skali-skala kita sendiri kena bagi motivasi kat diri sendiri...cari balik semngat tuh.....baca balik kisah tokoh2 tak pun kaji tentang org yg hampir senasib dengan kita....mungkin diorang lebih kuat daripada kita....kita sentiasa kena ingat ramai lagi manusia yg banyak masalah kan ^^ masalah yg aku hadapi ni cuma besar semut api je pun...org kat syria tu lagi besar masalah diaorang...lagi bahaya ujian yg dioarang kena hadapi....semoga Allah memberi kemenangan kat umat Islam..inysaAllah ^_^

Comments

Popular Posts