Review Kdrama lagi !!




Assalamulaikum semua >,<

hahaha...lama nya tak update blog ni..last post aku bulan Jun haritu..
So,harini aku nak share ngan korang semua dua kdrama yang tengah hot sekarang <3

First drama adalah drama Cheer Up @ Sassy Go Go


Cerita ini pasal sekolah and macam-macam konflik yang berlaku la...and pasal cheerleading jugak..First aku tengok cerita ni ingat takde la nak sepopular ni...last2 drama ni jadi hot gila...
Tujuan aku tengok cerita sebab lee won geun,ji soo and N ...hehehe...Aku x berapa minat girl group so xberapa minat eunji....**aku takdela anti sngt girlgrup taw

Background of the drama series is at a high school cheerleading club. "From Now On, Cheer Up" depicts the friendships and loves of youths, while dealing with a harsh educational environment that emphasizes competition.
**Sypnopsis di ambil dripada asianwiki

Cast

Lee Won Geun



Ji Soo


 

N [Cha Hak Yeon] Vixx



Jung Eun Ji


Hahahaha.... Apemacam ? Puas tak tengok gambar2 ni..kekeke

Aku suka cerita yang berkaitan dengan sekolah sekolah ni sebab dia lebih kepada friendship,loyalty ngan trust antara kawan2 and student ngan cikgu...selalunya kalau drama korea yang melibatkan sekolah ni agak stress sebab diorang melibatkan org luar and mak bapak pelajar sebab org korea ni sangt pentingkan pelajaran diorang....dalam drama ni dia akan tunjuk mcm mana mak bapak yang ada kuasa tu gunakan kuasa diorang untuk letak anak diorang dalam universiti yang bagus....kalau boleh nak anak diorang tu sentiasa no.1 je....haha...so dalam ni ade la tunjuk struggle student yang ade mak bapak biasa2 je and pasal sekolah yg bersubahat ngan mak bapak utk tutup kegiatan buruk sekolah tu....hahha...paham tak aku cerita ni ? Kalau tak faham..aku suggestkan korang tengok sendiri drama ni... ^^

Drama kedua yang aku nak suggest kat korang ialah She Was Pretty


Cerita ini pasal childhood friend...sorang laki and sorang perempuan...yang perempuan ni lawa tapi bila dah besar dia jado tak lawa....yg lelaki plak masa kecik2 tu dia tak hensem and selalu kena buli....tapi bila dia dh besar dia hensemm....hehehe

When Ji Sung-Joon was young, he was ugly. As he grew up, he began to have an attractive appearance. When Kim Hye-Jin was young, she was pretty. As she grew up, she became ugly. Ji Sung-Joon tries to find his first love.
**sypnosis from asianwiki

Cast

Park Seo Joon




Hwang Jung Eum



Choi Siwon



bagi aku cast dalam cerita ni semua best...jalan cerita best..and banyak pasal fashion..hahaha...sapa2 minat fashion bleh la tengok cerita ni...kekeke....asalnya park seo joon dengan hwang jung eum ade berlakon dalam Kill Me Heal Me ...dalam drama tu diorang berlakon sebagai adi beradik angkat....and dalam tu park seo joon xdpt adik dia..hahahaha

aku suka cerita ni sebab masa tengok cerita ini dia tunjuk jugakla realiti zaman sekarang ade org yang suka pentingkan rupa.....tapi still ade org yg boleh terima kita seadanya....episod episod awal dalam cerita ini menangis jugakla tengok....okeyla sbb melodrama yg 20 episode tu pon belom tentu aku nak menangis...hahaha...menangis bukan sebab apa pun..sebab kita paham je perasaan org dlm drama ni....kiranya apa yg diorang buat tu sampai la kat kita....hebat la lakonan diorang smpai boleh buat kita pon memahami perasaan diorang...so ape lagi ...korang dijemput untuk tengok drama ni..alang2 nak dekat cuti sekolah ni...bolehla korang isi masa korang tengok drama...heheheh 

okeylay bye bye korang :)

Comments

Popular Posts