D-Day Epic Drama !!



Assalamualaikum semua ~~!

Hai ~~!! Bape bulan dah tak update kan..hehehe.....dah hujung tahun 2015 dah sekarang ni...Harap tahun 2016 jadi tahun yang bermakna untuk kita semua kan =)

Okeyh,harini aku nak cerita pasal drama D-Day...cerita ni pasal gempa bumi yg berskala 5.0-6.0 ritcher gitu ...gempa bumi ni berlaku kat seoul...so,dlm D-Day ni cerita pasal doktor yg betungkus-lumus nak selamatkan patient dia...and dalm masa yg sama ade konflik macam2 kan...


Sipnosis D-day :-

A natural disaster strikes the city of Seoul. The whole city becomes paralyzed. Doctors and emergency personnel struggle to save the people.
**kopi pasta dari asianwiki.com

Cast :

Kim Young Kwang as Lee Hae Sung


Jung Song Min as Jung Ddol Mi


Lee Sung Yeol as Ahn Dae Gil


So...mula-mula aku nak tengok cerita ni sebab kim young kwang dengan sungyeol je..haha...tapi tak sangka pulak cerita ni nak syok kan...aku tak expect la cerita ni nmpk real sngt..sebab drama kan..selalu movie je epic ni....tengah2 tengok cerita ni ..teringat cerita San Andreas plak..tapi drama ni kurang sikit la kan..sebab gempa bumi tu pon skala dia kecik lagik dri San Andreas...Tapi,even kecik kesan dia habis semua...macam2 benda jadik dalam cerita ni....
Pelakon pon best...diorang nampak natural aje...selalu kalau drama korea mesti fokus sorang pesakit dari mula smpai habis smpai pesakit tu sembuh ke ape ke....tapi dalam D-day ni lain sikit...even org tu teruk sngt tpi kalau doktor tu xmau tlg dia tak tnjuk dah....kalau doktor rawat pon sekali lalu aje....tak terlalu spesifik pesakit dia...cuma kalau pesakit yg kena surgery tu ada...sebab dalm ni bnyk surgery je..so seronok la kalau org macam aku ni tngok kan..sebab suka bab bab perubatan nih..hahaha
Dalam keadaan semua kelam-kabut semua ni...still la ada konflik lain..mcam pasal family,hospital pon masalah bnyk jugak....psikologi pon masuk sikit sikit....masuk politik sikit masuk romance sikit...lawak pon bnyk je dalm cerita ni.....luaran nmpk mcm berat je tapi xberat pon..jalan cerita best and rilek aje...walaupun ade part yang sedih tapi normal la kan...dlm drama ni mesti ade sedihnya...mesti ada yg mati.....
Bagi aku , aku suka gila drama ni...first sebab lain dari yang lain kan...second sebab pelakon..third sebab pasal medical and fourth sebab tak terlalu berat.... *Thumbs Up*
So,terpulangla kat korang mcm mana korang nak judge cerita ni...Dalam ni semua just pendapat aku aje...Tapi aku jamin drama ni lain dari yang lain !!











Bye ^_^

Comments

Popular Posts