Moorim School

Assalamualaikum semua !!
Syok cuti sekolah ni ? Korang jalan jalan pegi mana ?
Aku mcm biasa marathon drama haha

So, Kali ni review kdrama Moorim School ..



First of all the plot

PlotThe Moorim School isn't focused solely on high academic scores. The school teaches its students virtues including honesty, faith, sacrifice and communication. The teachers and students at the school come from different countries and each have their own stories.
**credit asianwiki

Cast :-

Lee Hyun Woo as Yoon Shi Woo


 


Hongbin as Wang Chi Ang





Seo Ye Ji as Shim Soon Deok




Jeong Eu-gene as Hwang Seon Ah




Ni semua antara cast yg pnting dalam moorim school

Masa mula mula tahu cerita ni nak kluar aku excited sebab nak tgk hongbin berlakon..haha..semangt starlight la katakan...then excited jugak tgk hyunwoo sbb jarang tgk dia berlakon and nak jugak tgk dia main watak hero kan...

First impression cerita ni bagi aku mmg best !! Well aku suka fantasi and citer citer yg epik epik sikit..haha..kali ni aku nak kurangkan sikit spoilers sbb citer ni best sngt..so korang kena tgk sendiri
Jalan cerita dia start dari 18 tahun lepas pasal ade org jahat dalam Moorim Association yg diorang ni pggil Juk Poong..Juk Poong ni nak curi Chintamani Key yg legend ...diorang kata kunci ni boleh bagi kuasa dekat pemegang kunci ni..so kunci ni dh diberi dkt penjaga dia....so 18 tahun lepas kunci ni dah dipecahkan kepada 3 bahagian dan ada pada anak penjaga kunci ni...tapi semua igt family penjaga ni dh mati..sebnarnya tak...and salah sorang anak penjaga ni diselamatakn oleh best fren pnjaga tu..and dia lari masuk hutan dan seal kawasan tu and dia lah yg mulakan moorim school

18 tahun lepas tu Shin Woo adalah idol dalam grup Mobius...kira popular and Hwang Seon Ah ni kira fan shinwoo la...masa dekat konsert shinwoo tu lampu jatuh atas shinwoo tapi shinwoo stopkan lampu tu ...kira mcm dia ada kuasa la...so Hwang Seon Ah ni suruh shin woo dtg moorim school sbb dia tahu yg Shin woo sakit .... ..

Cerita ni panjang lagi kalau aku nak cerita....
korang kena la tgk sendiri kalau nk tahu semua cerita ni...hahaha..aku xsggup nak cerita....pnjg sngt..tak larat plak nak menaip panjang2...

So,bagi sesiapa yg berminat nak tgk pegi tgk cepat...Aku jamin korang takkan mnnyesal tgk cerita ni !!

Bwah ni mcm biasa gmbr =)
















Comments

Popular Posts