Cheese in the Trap Review ^^




Assalamualaikum semua !!!

Lama tinggal blog ni..busy exam sambil marathon drama....
Last day exam terus marathon drama Cheese in the Trap..
I bet semua peminat kdrama tahu drama ni kan...sebab drama ni diadaptasikan daripada webtoon yang popular dekat Korea..kalau korang nak baca boleh je pegi baca dekat LINE Webtoon..tapi agak lambat sikit la...sbb kat korea dh bnyk episod...dlm webtoon tu agak ktiggalan lagi..sbb utk translation ...

So first aku akan introduce the plot and cast okay ^^ (**dlm post ni akan ada bnyak gmbr haha)


Plot :-

Drama depicts the delicate relationship between female university student Hong Seol (Kim Go-Eun) and her senior Yoo Jung (Park Hae-Jin). Hong-Seol works part-time due to her family's poor background. Yoo Jung is good looking, gets good grades, athletic and has a kind personality, but he has a dark side.

copy dari asianwiki

Cast :-

Park Hae Jin as Yoo Jung



Kim Go Eun as Hong Seol



Seo Kang Joon as Baek In Ho


 


Nam Joo Hyuk as Kwon Eun Taek






Sooo...done with the cast...haha...sebnrnya bnyk lagi..tapi semua ni antara watak watak penting dalam drama ni okey ^^

Bagi aku drama ni best...not so bad..and jalan cerita mostly sama dengan dalm webtoon...
Dari sini akan mula all the spoilers okey !! Sapa xsuka spoilers jangan baca ..tq

First thing yang aku paling curious sekali adalah kena Yoo Jung myterious sangt..haha..aku tanya kengkwan aku yg tgk semua kata dlm drama tu dia tak ckp kenapa...tapi naseb baik ada..cuma episod blkg blkg je la...Yoo Jung ikut perangai ayah dia yang suka marah..mcm panas baran...tpi yoo jung dia tak tnjuk kat org yg dia marah ...tapi dia akan buat something yg akan memudaratkan org yg dia suka tuu...Mula mula tgk mmg aku takut sbb aku minat gila kat haejin jadi aku takut dia jahat....haha...sbnrnya tak pun..mmg dia buat benda tak baik  tapi sometime dia sbnrnya just nak tolong tapi cara dia salah ...dia buat tu mesti akan ada benda xbaik yg jadi dekat org lain....tpi perangai sebenar dia baik je..sweet mcm org lain..hahaha

Untuk watak lain aku suka jugak..tapi aku bnyk nak huraikan...

Hong seol ni mula mula dia xsuka pun dekat Yoojung...sebab banyak benda yg terjadi and dia syak YooJung yg buat....so kira ade misunderstanding la...dia igt yoo jung ni jahat..Dia takut dengan Yoo Jung smpai sggup take break utk semester tu...Bila dia dtg balik universiti tu baru Yoo Jung tetiba baik dia dan dia dpt kenal sapa sebenar Yoo Jung...

Baek In Ho sangat tak suka dengan Yoo Jung sebab dia salahkan Yoo Jung sbb dia kena pukul and tangan dia cedera smpai dia xboleh main piano...so,dia berdendam dengan Yoo Jung and stop main piano...

Perkara yg terjadi sbnrnye simple je...tp bnda jadi complicated sbb Yoo Jung ignore In Ho bila dia kena pukul dgn gang dkt sekolah...
Tapi sebab In Ho kena pukul pun start dengan Yoo Jung jugak...Yoo Jung salah faham dengan In Ho sdgkan In Ho xsalah pape pun...So, senang cakap ape ape benda yg terjadi ni semua mula dengan Yoo Jung.. 

Satu je aku xsuka dengan drama dia..sebab ending dia dissapointed sangt !! 
Aku harap gila yg Yoo Jung dengan Hong Seol reunite balik...diorang break up sebab xnak Hong Seol tanggung beban dengan apa yg Yoo Jung dh buat.....

Drama ni memang dari luar korang akan nmpak mcm rilek ful dgn comedy and romance tapi sbnrnya citer ni ade bnyk benda yg terjadi and bagi aku cerita ni berat la jugak full dgn stress and konflik...mostly yg terjadi dlm ni biasa dalam kehidupan student student universiti (???)....haha..

Soo sorry la sebab aku xbrapa nak pndai cerita and sorry jugak sbb bnyk spoilers..hahaha
Kalau korang nak tahu cerita dia mcm mana sila lah tengok !! Konfem xnyesal..cuma ending aje..hahaha....

Bwah ni aku share gambar gmbr Cheese In The Trap okey :)
















-THE END-

Comments

Popular Posts